UGDYMO PLANAVIMAS
Vaikui svarbiausia yra ne jo veiklos rezultatas, o pats procesas ir patyrimas. Tuo tarpu suaugusiųjų užduotis yra paskatinti vaiko smalsumą tyrinėjant kartu, o ne atsakant iš anksto.
Planuodami savo savaitės veiklas, didžiausia dėmesį skiriame į tai, ką vaikas jau žino ir ko ne, kokius klausimus ir hipotezes jis kelia, kuo vaikas natūraliai domisi. Toks žinojimas padeda planuoti veiklą, kuri būtų susijusi su tuo, ko vaikas dar nežino, ir suplanuoti veiklą taip, kad vaikas tą atsakymą sužinotų pats per savo savarankiškus žaidimus ir eksperimentus.
Ugdymo programa lanksti, papildoma naujomis idėjomis. Dienos tvarkaraštis leidžia vaikams patiems nustatyti savo žaidimo tempą, paliekama pakankamai laiko baigti užsiėmimus arba pratęsti jas sekančią dieną. Numatytas veiklas galima keisti, o užduotys gali kilti atsitiktinai, remiantis vaikų asmenine patirtimi ir "čia ir dabar" kylančiais vaikų poreikiais.

UGDYMAS LAUKE
Būdami gamtos apsuptyje vaikai patenka į įvairius pojūčius ugdančią erdvę, kurioje gali matyti, girdėti, liesti ir užuosti, taip įsisąmonindami savo tapatumą.
Kuo ugdymas lauke toks ypatingas?
Nevaržomi ir spontaniški žaidimai, vykstantys laisva vaikų valia, būtina sąlyga sveikam vaiko vystymuisi. Vaikai, kurie praleidžia daug laiko lauke, lankosi skirtinguose parkuose, prižiūrėtuose ar kaip tik žmonių dar nepaliestuose miškuose, keliauja į trumpesnius ar ilgesnius žygius:

- auga daug labiau pasitikintys savimi;
- tampa savarankiškesni, ramesni, drąsesni, atviresni;
- tampa jautresni kitiems ir juos supančiai gamtai;
- labiau sugeba sukoncentruoti dėmesį, tampa dėmesingesni detalėms;
- pasižymi geriau išvystyta smulkiąja ir stambiąja motorika, jie geriau išlaiko pusiausvyrą ir yra judresni;
- intensyviau vystosi sveiko ir aktyvaus gyvenimo įpročiai; stiprėja fizinė ir emocinė sveikata bei imunitetas;
- daugiau užsiima vaizduotę ir kūrybiškumą skatinančiais žaidimais, kurie formuoja atvirą ir pozityvų mąstymą, vaiko pasaulėžiūrą, ugdo mokėjimą džiaugtis esama akimirka ir neskubėti.